tisdag 11 oktober 2011

Underbart...

Soluppgång. Ja jag är nöjd så länge jag får se en skymt av solen. Idag ska dagen ägnas åt att bygga konstruktioner här hemma. Har dock inte funnit rätta gnistan än, men den kanske kommer snart! Jag har i alla fall varit i stallet en stund nu och pysslat. Vinterutfodring av småfåglar är även påbörjad. Det dröjde inte fem minuter innan ett gäng småfåglar satt och mumsade på både havre,vete, korn, solrosfrön, talgbollar och nötter. Vill inte veta hur mycket pengar jag egentligen lägger på småfåglar och viltet om vintrarna, men tänkte jag skulle försöka kolla hur mycket det kostar i år bara av ren nyfikenhet. Annars händer det inget direkt spännande i mitt liv. Det är nästan lite tråkigt!

Kram//Tess

1 kommentar:

  1. Man kanske skulle börja mata småfåglarna. Det är väl hög tid antar jag!

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...