onsdag 26 oktober 2011

Energipåfyllning tack!



Nu har huvudvärken börjat att ge med sig. Tack och lov! Försökt samla energi idag, men all denna stress som skolan ger mig är inte alls hälsosamt. Har aldrig känt så här under hela skoltiden, inte ens under statistiken eller examensarbetet. Nu är det dock inte långt kvar, bara försöka hålla huvudet över ytan tills dess. Kanske lägga ut en morot här och var längs vägen. Måste verkligen ta tag i vissa saker som vikten, kosten och mitt välmående igen. Inte lätt när det kommer någon med en låda sockerbitsgodisar som jag är så sjukt svag för, men jag har icke tagit en enda idag * Stolt *. Samtidigt är jag ju bara en människa och alla gör vi ju våra misstag ibland. Det vore ju väldigt tråkigt om man var perfekt och felfri. Jag är glad att jag är den jag är trots allt även att jag har mina brister. Mitt liv är ju inte illa på något sätt, jag har tak över huvudet, mat på bordet, snart en färdig högskoleutbildning och ett arbete har jag redan. Fast ibland är jag så dålig på att vara nöjd med det jag har utan mycket vill ha mer. Varför är det så? Varför denna jakt på saker? Blir egentligen så trött på att det finns en sorts tävlan om att ha det perfekta hemmet, baka de godaste bullarna och alltid vara glad. Man ska inte visa sig svag för då blir man uppäten av gamarna, men ibland orkar jag inte bry mig. Jag har dagar jag helst skulle vilja ligga under täcket, men så kommer de där dagarna när jag studsar ur sängen och tycker livet är helt fantastiskt. Gah nä nu får det vara slutflummat för idag.

Kram på er//Tess

1 kommentar:

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...