söndag 9 oktober 2011

God morgon!

God morgon allesammans! Det blev ganska sent i säng inatt så jag känner mig lite sliten. Hade en mycket trevlig kväll igår, i form av spelkväll och smörgåstårta hos mina föräldrar sen blev det en tur ut i natten och spana läget lite. Idag ska jag skriva klart en examinationsuppgift, baka bullar, lämna ett gäng kakor till kyrkan och så får det bli en lång härlig promenad också. Just nu är det minusgrader dvs hela 2,8 minusgrader. Vintern är på väg och med tanke hur många vildgäss jag såg igår så kommer antagligen snön med stor säkerhet om två veckor. Det måste varit tusentals som passerade här igår. Antar det är bäst att ta en promenad idag och inte imorgon för då börjar nämligen älgjakten. Känns lite lurigt att vara ute och promenera då. Inte för att jag tror jag ska bli skjuten eller nåt fast man vet ju aldrig.

Kram//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...