måndag 31 oktober 2011

Test av mitt tålamod...

Ibland tror jag helt ärligt att någon sitter där uppe och funderar ungefär i följande tankar "Idag ska vi jäklas med Tess". Dagen började med att mitt reskort inte ville , men så fort någon annan försökte med det så fungerade det. Jag har fastnat med ryggsäcken på diverse märkliga platser idag och krockade med en heting på väg in till solariet idag. Gah blev ju nästan alldeles svag i knäna av det colgate-leendet man fick även om han egentligen tänkte "oh my god ska denna flodhäst in i ett solarie?". Eller så tänkte han helt enkelt den bruden hon va en heting. I alla fall så var det oerhört skönt med en stunds sol även om det var fejksol.

Väl hemma så var jag ganska trött, kinkig och hungrig. Dum som jag var imorse så har jag beslutat att bli bättre med min kost så inget halvfabrikat till middag här inte utan riktig lagad mat fick det bli. Efter intagen middag tänkte jag ägna en stund att koppla av vid datorn. Vad händer? Jo mitt modem vill inte alls, startar om och trycker på alla knappar som finns. Jag får ett bryt, ringer en som brukar göra mig på gott humör, vilket personen lyckades ganska bra med även denna gång. Inser dock att jag försöker byta samtalsämne och inser även att jag behöver supporthjälp av telia för att få liv i min internetuppkoppling.

Efter sådär underbart långa och tråkiga 61 minuter får jag hjälp eller rättare sagt beskedet att "Tyvärr så ser det mörkt ut för det verkar som åskan har orsakat skada, men vi ska skicka en tekniker och ett nytt modem". Jag suckade inombords och såg framför flera veckor utan internet = världskatastrof i Tess värld. Lägger på luren, och hämtar min htc för att surfa via den och helt plötsligt knäpper mitt modem till och vaknar till liv. Jag kommer att somna väldigt tacksam ikväll.

Nu blir det sängen för mig....Nattinatt//Tess

1 kommentar:

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...