torsdag 20 oktober 2011

Torsdagens bravader...

Efter ett antal timmars arbete så blev det slapp i soffan innan det blev dags för en promenad i det vackra vädret. Jag har en viss förmåga att känna mig som Kalle Anka ibland i en kortfilm där han ska ut och spela golf för så fort han är inne så skiner solen, men när han kliver utanför dörren så öser regnet ned. Precis så blev det idag! Jag hann väl ungefär 1 kilometer hemifrån när någon tyckte att Tess behövde en rejäl skur över sig, men skam den som ger sig. Jag gick min promenad med Elektra, dock såg vi ut att nästan ha drunknat när vi väl var hemma. En uppfriskande promenad!!! Just nu önskar jag mig en sovmorgon imorgon, men så är inte fallet utan det blir att åka till skolan och redovisa. Usch måtte denna redovisning bli trevligare än den igår. Dum som jag är har jag dessutom lovat att hjälpa till på after worken imorgonkväll. Tack och lov har jag lurat med min mor på denna bravad. Ångrar mig faktiskt att jag har så svårt att säga nej eller rättare sagt att jag har så lätt för att säga klart jag kan göra si eller så. Nä jag måtte bli mer egoistisk!

Kramis//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...