fredag 1 juli 2011

Tusenskönor

Ännu en bok kan läggas på hyllan för böcker som jag har läst. Denna gången var det "Tusenskönor" av Kristina Ohlsson som är en tidigare bekant författare till "Askungar". Jag får erkänna att jag var lite skeptisk för "Askungar" fångade mig inte så, men Kristina har utvecklats i sitt skrivande anser jag och blivit bättre på att fånga i alla fall mig, men jag tror nog fler märkt detta framsteg. Ser framemot att läsa hennes senaste "Änglavakter" framöver, men innan dess finns en del andra prioteringar i min bokhylla.

För dem som är nyfikna på "Tusenskönor" så handlar den om Fredrika Bergman som arbetar inom polisen, det väntar en virrig härva av illegal flyktinghantering, ett dubbelmord på ett prästpar och deras dotter får sin identitet kidnappad i Bangkok. Det finns alltså gott om drama och spänning vilket är perfekt i en skön dag i hängmattan!

Kram//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...