onsdag 6 juli 2011

Caféturné - Del två - Byarum


Idag blev det caféturné till Byarums hembygdsgård i Vaggeryds kommun. Mysigt och trevlig miljö, här springer man nästan alltid på någon man känner. Det finns även lotter att köpa med många vinster så vinstchansen är stor. Till och med jag som aldrig vinner, vann faktiskt på en  av tio lotter idag. En broderad tavla blev det. Det finns även en bod med lokala hantverkare som har försäljning. Här intog jag och mina föräldrar en god fika idag och det var mycket folk på plats, men gott om sittplatser ute. Så är det vackert väder behöver man inte vara orolig att inte få plats. Klart värt ett besök och många åker hit flera gånger om varje sommar.


( Glada kaffegäster i form av mina föräldrar)

2 kommentarer:

  1. Å nu fick jag barndomsminnen... och lite ångest.

    Min mormor och morfar bodde där så har hängt där massa gånger och tom sytt lite till deras lotterier på den tiden.
    Sa i våras att vi skulle åka dit men har inte blivit av å nu är det försent.

    SvaraRadera
  2. Tror att de inte stänger förrän 21/8 så än är det inte för sent!

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...