tisdag 5 juli 2011

Tisdag

Uppehållsväder :) Tog min underbara promenad imorse, men såg ingen mamma älg och kalv. Däremot träffade jag och Elektra en styck Tjoffe eller hur det nu stavas. Han är en rund terrier som kommer från Danmark och tyckte det var jättespännande när vi passerade han och hans mattes sommarställe. Elektra tyckte det var minst lika spännande hon. Tack och lov så skötte sig Elektra och betedde sig inte alls som en bitterfitta vilket hon kan göra ibland mot andra hundar. Sådan matte, sådan hund ;) Nä då jag är verkligen inte någon "BF" för det finns det andra som är så mycket bättre på det än mig :)

Vad händer annars hos mig? Ja jag har lastat av ännu en traktorkärra med ved. Nu är det inte mycket kvar innan vedskjulet är fullt. Antar man får fira det! För jag kommer antagligen inte behöva frysa rumpan av mig i vinter heller. Funderar på att baka nåt. Det brukar rensa huvudet på en massa grubbel och tankar vilket jag är i ett stort behov av.

Kram//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...