torsdag 14 februari 2013

Ta hand om sig själv!

Nu har jag lovat mig själv att faktiskt ta bättre hand om mig själv. Att vårda både kropp och själ bättre. Löftet invigdes med en lång härlig dusch och sedan en massa härliga produkter för hår och hud. Känner mig så mycket piggare och fräschare. Även tänderna har fått sig en rejäl behandling.

Det är lätt hänt att man stressar igenom duschen, men nu tänker jag göra det till en ritual. Egentid som får mig att varva ned helt enkelt.

Dessutom ska jag bli bättre på motion och kost. Är bättre nu än på länge, men man kan alltid bli bättre om man vill lägga manken till. Vikten går ju nedåt även om det tar sin lilla tid. Dock tror jag det håller mer långsiktigt då.

Nu är det snart dags för skönhetssömnen en sak som också är viktig. Läste för ett tag sen att sömnbrist kan leda till viktökning så se nu till att sova gott och länge ;) //Tess

1 kommentar:

  1. Visst är det skönt att få ta en dusch i sin egen takt. Det är väldigt sällsynt här. För att jag ska få det måste jag hoppa in i duschen precis när plutten somnat. Sambon vill ju inte ens försöka göra han nöjd den stunden jag e i duschen. Fast jag börjar bli bättre på att stänga ute det nu.

    Då måste jag sovit mycket är jag va gravid, gick ju ner i vikt istället för upp.

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...