torsdag 21 februari 2013

Hah...där skets det i det blå skåpet!

Igår började den bärbara datorn skrika "Hjäääälp" och diverse suspekta felmeddelande började poppa upp värre än majskorn i en varm gryta. Virus from hell hade anlänt. Begriper inte hur det kunde ske, men i efterhand har jag läst mig till att en del har fått det genom Spotify-reklam och Youtubeklipp. I alla fall skam den som ger sig, men jag lyckades besegra skiten (Viruset sket i det blå skåpet).

Det ger en både högt blodtryck och energi att hålla på med sånt, så därefter blev det ett rejält cykelpass a la spinning. Med rätt musik så känns det så mycket lättare att trampa loss. Så svetten den rann som värsta floden och en lång dusch efteråt kändes som rena himmelriket. Enligt mina uträkningar så brann sisådär över 550 kalorier iväg under det passet. (Risken är dock att Bjursells får komma och lyfta mig ur sängen imorgon pga träningsvärk).

Nu laddar jag för en rejäl promenad imorgon för det ryktas nämligen om strålande solsken imorgon.

Krama kudden-time//Tess

3 kommentarer:

  1. Sambon har fått trojan i sin dator så verkar som nätbovarna är väldigt aktiva just nu.
    Jag får väl försöka fixa det åt han, men har inte energin känner jag, för man blir ju utmattad av att försöka komma ihåg hur fan man skulle göra. Å mitt i allt vaknar plutten å vill ha uppmärksamhet å sambon klarar ju inte fatta själv att han ska ge han mat och verkligen mata han.
    Hoppas du lyckas ta dig ur sängen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så surt med all skit som huserar och gör datorerna krångliga! Och jag tog mig ur sängen idag :)

      Radera
    2. Ja verkligen. Nu står hans dator på genomsökning, lär ta till imon bitti så han får väl testa sitt nya spel på söndag, imon jobbar han å ska på hockey, å sen hoppas vi att han inte får någon skit på ett bra tag.

      Va bra :)

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...