tisdag 29 november 2011

Mer ledtrådar

 Vilken genre håller du dig helst till då du läser?
- Deckare, romaner, chic-lit när humöret är lågt.

* Favoritförfattare -  Har många, men har även läst många av deras böcker.

* Läser du på andra språk än svenska - Engelska

* Lyssnar du på böcker? - Ja ljudbok ibland

* Samlar du på böcker av någon särskild författare - Camilla Läckberg och Janet Evanovich (Har dock alla böckerna, men kan ge en hint om vilka böcker jag gillar)
* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger - Det är på gång!

* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? - Spänning gillar jag men samtidigt gillar jag att läsa historier som utspelar sig förr i tiden som kan ge bildning och uppfattning om hur det var då.


* Finns det någon genre eller författare som du undviker - Monika Fagerholm


* Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..? - Den amerikanska flickan av författaren ovan...


* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Jan Guillou

* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få? - Är öppen för helt nya förslag faktiskt. Behöver nog krydda mitt bokliv en aning!

På fritiden: Läser jag gärna, lagar mat och bakar kakor, är ute i naturen med min hund eller pysslar i stallet.

Samlar på: Min häst (Serietidning) och tomtar.

Favoritfärg: Svart och lila

Tv-serier som jag uppskattar: Greys Anathomy, Monk, Desperate Houswives, Sex and the city.
Dricker: Både kaffe och te. Gillar grönt té och diverse örttéer.
Godisfavorit: Salt Lakrits och skumtomtar är mina laster(Ingen Choklad då jag tyvärr inte tål det längre)

Saker jag skulle kunna avsky att få i ett paket - Choklad, upplevelser i form av magsjuka :) Helt ärligt uppskattar jag faktiskt det mesta!

Saker jag skulle bli glad över att få i ett paket - Något med en trevlig tanke bakom :)

1 kommentar:

  1. Tack, tack, nu har jag tillräckligt för att förhoppningsvis få ihop ett trevligt paket till dig. Ha det så bra så länge :)

    Hemliga bokvännen

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...