måndag 28 november 2011

Böcker och kläder är mitt liv...

Spänningen är olidlig...

Min hemliga bokvän har lämnat en kommentar här idag. För er som inte vet så har jag anmält mig till ett sorts julklappsbyte som pågår via nätet. Man skall skicka två pocketar samt en massa juligt och kanske gott innehåll som fyllnad. Gillar verkligen idén att byta julklapp med någon som man faktiskt inte känner. Det blir liksom en krydda i vardagen. Gör ju även detta på ett forum jag har hängt på i många år och det är något visst att få öppna den där klappen på julafton. I alla fall så krävs det lite finurliga ledtrådar och tips till den hemlige bokvännen ska kunna utföra sitt uppdrag. Lika bra jag slänger ut en och annan liten ledtråd.

Tess gillar:

Spännande deckare
Sorgliga historier
Kärlekshistorier
Självbiografier av spännande människor

Böcker som jag har pillat på i bokhandeln, men inte införskaffat fast jag gillar
att möta helt nya bekantskaper inom böckernas värld.....
* Flickan med snö i håret - Ninni Schulman
* Niceville  - Kathryn Stockett
* Från vaggan till deadline - Robert Gustafsson
* Årstafruns dolda dagböcker - Kristina Ekero Eriksson
 

4 kommentarer:

  1. Finns det någon lista på vad du har läst? Vilka böcker du har?
    Samlar du på något? Vad gillar du för saker? Favoritfärg? Stjärntecken? Te eller kaffe? Favoritgodis......mm
    Jag behöver lite mer info helt enkelt :)

    Tjingeling :)
    Bokvännen

    SvaraRadera
  2. Tack, tack :) blev lite nervös där ;)

    SvaraRadera
  3. Årstafrun gillade jag mycket! Det är så häftigt att veta att hon suttit och skrivit dagbok, som vi får läsa nu. Eller får och får, hon har väl inget att säga till om där... Men intressant var den verkligen!

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...