tisdag 8 november 2011

Funderingar...

Idag har jag funderat massor över vad jag vill med livet egentligen. Vill jag bo där jag bor i all evighet? Vill jag inte göra något mer äventyrligt i livet än att arbeta i Sverige? Vill jag inte ut och resa och se lite mer? Jag känner att jag egentligen vill massor, men hittar alltid någon anledning till att helt enkelt låta bli. Det känns lite som om jag står på ruta ett och stampar i mitt liv. Visserligen har jag snart avslutat 3½ års högskolestudier, har ett arbete, men sen känns det som ingenting har hänt. Kanske är det så att jag behöver lite mer äventyr i mitt liv, men varför vågar jag inget? Vill kunna sluta att vara så himla förnuftig och genomtänkt jämt samt att få dåligt samvete över att jag har en massa måsten som jag inte kan säga nej till.

Tess is going crazy... 

2 kommentarer:

  1. Åkt till Öland med mig! Vi kan starta pensionat o bo i djungeln på vintern!

    SvaraRadera
  2. Det låter ju frestande :) Kanske kan ha en sommarförskola på Öland!

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...