fredag 18 november 2011

I steget att bli en bättre människa...

Ja, jag arbetar ju på att  bli en bättre människa i min omgivning. Idag har jag tagit ännu ett kliv åt rätt riktning, vilket känns bra. Jag fick en fråga, och jag svararade ärligt idag utan att lägga in det i bomull. I vanliga fall hade jag antagligen förskönat det och inte sagt själva anledningen, men jag hade helt enkelt bestämt mig för att vara ärlig. Det känns väldigt bra! Ibland tror jag att man gånger inte säger det man verkligen borde göra utan man gör det lätt för sig själv och även för andra. Fick en tankeställare häromdagen där det handlade om att någon kanske trodde att man gjorde någon en gentjänst, men som i långa loppet kanske rent av stjälper en personen istället. Visst kan det ibland vara bra med en vit lögn, men samtidigt så tror jag många skulle må så mycket bättre om man var mer ärlig emellanåt. Kram//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...