måndag 30 mars 2020

Ny vecka!

En ny vecka och inom kort lämnar vi mars bakom oss. Veckan som var har varit tuff. Oron har knackat på lite eftersom världen ser ut som den gör nu. 

Jag lever ju i en egen liten bubbla här på berget, men jag hoppas att ni alla om ni är sjuka stannar hemma och väntar två dagar utan symtom innan ni återvänder till arbetet, går till affären, umgås med vänner osv. I detta läget måste alla hjälpa till för skydda våra medmänniskor! Det är alltför många som tar risker. Skäms för en dels vägnar som inte kan följa direktiven som är i vårt avlånga land och tänker äsch lite feber är väl inte farligt så jag kan väl gå till Ica... 

Energin har lyst med sin frånvaro stundtals och det är väl det som är mest jobbigt för mig som har en rastlös själ. Igår kändes dock en tydlig vändning och idag har jag tagit en bensträckare nu på morgonen runt ängen. Väntar dock med den längre promenaden när lite varmare temperaturer knackar på istället. Firade idag med att beställa lite böcker, då försäkringspengarna kom i fredags :)

//Tess



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...