onsdag 4 mars 2020

Fullt ös - medvetslös!

Livet som sjuk är vad man skulle kunna säga väldigt intensivt. På tre dagar har jag varit på tre sjukhus. I måndags sattes venporten in i Eksjö, det var väl kanske inte den skönaste upplevelsen samt en ganska lång fasta innan jag fick äta. Ni som känner mig vet hur jag blir utan ätbart (Monster). 

Igår tisdag var det dags för gastroskopi i Linköping. Hurra...ännu en dag med fasta! Fast jag fick mat omgående efter undersökningen = Tess mindre monstrig. När vi ändå var hela familjen så passade vi på att besöka Cloettas butik och även Brunneby musteri innan vi begav hos hemåt. 

Idag var dagen D (Dags för cellgift) så det blev minsann till att snällt boka av fotvården och dra igång med kur 1 av 4. Jag hade föreställt mig mycket värre upplevelse än det blev. (Ja, Tess har en otrolig fantasi om att jag spydde ned hela korridoren och skulle få åka hem liggandes i baksätet). Riktigt så illa blev det inte...Jag fick två cellgifter på plats, och sedan fick jag en "home pump" med mig som innehåller en tredje sorts cellgift som ska plockas bort imorgon förmiddag på vårdcentralen. 

Kan meddela att jag faktiskt "Peppar peppar" mår hyfsat bra här hemma. Har gått en promenad och känner mig sjuuukt stallsugen, men det blir inget med stallet här på 14 dagar innan stygnen är plockade...men vad gör det om hundra år?

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...