onsdag 18 mars 2020

Nu stormar det i dalens famn - Ewa Klingberg

Titel: Nu stormar det i dalens famn
Författare: Ewa Klingberg
Förlag: Historiska Media


Handling: Det har hunnit bli nytt år på begravningsbyrån Tranan. Sandra har tillfälligt gett upp tanken på att återvända till sitt gamla liv. Dagarna fylls av nya dödsfall, anhöriga med besynnerliga önskemål och fortsatt renoveringsstök.
Motgångarna är många och den nyetablerade byrån på andra sidan staden konkurrerar om kunderna. Men när våren nalkas spirar både knoppar och kärlek i Tranås. Vågar Sandra ändå hoppas på en ljus framtid?
Mina tankar: Jag hade turen att ha del tre hemma så jag kunde börja läsa den omgående. Det är avkopplande och lättläst att läsa om Begravningsbyrån Tranan och personerna som arbetar där. Boken har ett bra flyt vilket gör det svårt att lägga ifrån sig boken. Jag gillar känslan boken ger mig som läsare för den är varm och underhållande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...