fredag 20 mars 2020

Fredag

Även om man är sjukskriven så finns fredagskänslan kvar. Idag har jag tröstshoppat ett par snygga skor för trösta mig själv att det inte blev någon behandling idag. Jag har i alla fall gynnat den lokala handeln i Vaggeryd och det känns bra! Uppmanar er alla att handla av de lokala handlarna nu i dessa kristider. 

Det är jobbigt att ladda om mentalt och denna veckan blev det två omladdningar. Nu hoppas jag att värdena är bra på måndag så jag får kur nr 2. Vet ju att det blir intensivt två - tre dagar fast nu ska prov tas samma dag annars är det liksom tre dagar som innebär besök på sjukhus och vårdcentral och det är väl kanske inte de roligaste ställena att hänga på i dagsläget...Ska i alla fall få immunstärkande vid kur 2 nu så inte värdena rusar ned. Positiva att man sen vet att det är lugnt igen typ i två veckor. 

Idag besökte jag även mitt jobb :) Så skönt att träffa mina kollegor och prata av sig lite även om det blev genom fönstervägen. De känner också av Corona där för det var många barn hemma för nu är det direktiv med inga lindrigt förkylda barn alls på förskolan. 

Ha nu en gooo helg/Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...