måndag 23 mars 2020

Kur 2 av 4

I fredags började håravfallet...Yeah! Eller neeej! 
Men vem bryr sig om hundra år? Jag kommer ju få nytt och fint obehandlat hår framåt maj igen.

I alla fall ville jag göra gårdagen lite roligare så jag chockade Maja och klippte lugg. Att höra hennes skratt var värt varenda centimeter. Resten är uppsatt (Det lilla som finns kvar) Det kommer ryka imorgon eftermiddag. Maja ska få den stora äran att leka frisör :)

Idag blev det äntligen behandling. Kur nr 2 av nr 4. Har även fått en spruta som ska tas på onsdag eftermiddag/kväll som ska stärka immunförsvaret så proverna håller sig i schack till kur nr 3. Jösses dock vad man blir kissnödig av cytostatika - det är värre än att dricka vin ;) 

Sen har jag ju kompisen (Pumpen) med mig hem idag som ska plockas bort imorgon. Får väl se om det blir någon sömn inatt cortison-peppad som man är!

Inser jag saknar det sociala livet som jobbet något enormt. Tur man kan ringa kollega och terrorisera via telefon i alla fall. Saknar både Helen, Mia och Maria och såklart alla kids på jobbet. 

På återseende//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...