tisdag 10 mars 2020

Att vara...

Att vara sjukskriven...Det känns förbaskat konstigt. Det är inte det att jag inte är tacksam att faktiskt ha möjligheten att kunna få kämpa mot sjukdomen utan att behöva ha krav på att ha ork att arbeta också. Sverige är ju faktiskt bra jämfört med många andra länder. Det är bara att det känns så konstigt att inte åka till arbetet.

Att inte behöva ställa klockan, att kunna ta en promenad när orken finns, att kunna läsa en stund eller pussla. 

Ja, ni som känner mig...jag är lite rastlös i själen. Idag fick det bli en lite längre morgonpromenad. Vedpannan är tänd och jag knapprar på datorn och funderar på vad jag ska hitta på idag...

Dagens bästa - Jag känner liv och energi idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...