fredag 6 mars 2020

Att ta en dag i sänder

Ta en dag i sänder - med tacksamhet och entusiasm!


Idag är det fredag. Skönt!  Har sovit riktigt gott inatt och det var välbehövligt. 
Nu inväntar jag lite behagligare temperaturer innan jag ska ta en promenad, då
jag är känslig för kyla nu eller rättare sagt nerverna är känsliga i kroppen så jag får ha vantar på när jag rotar i frysen och även ute. Det blir liksom små stickningar/illningar annars. Nu får jag liksom vänta med att dricka kallt tills det fått mer rumstemperatur liksom vänta på att varmvattnet ska komma från vattenkranen innan jag tvättar händerna. 


Igår plockades home pumpen bort. Skönt att slippa slangar osv. Och på vägen hem tog jag en sväng in på jobbet. Det känns konstigt att inte arbeta de dagar som är bra dagar. Fick ett gäng goa kramar av barnen och prata av mig med kollegor :) Det sociala tror jag är viktigt att inte tappa för att må bra under behandlingen. Sen tänker jag självklart inte åka dit om det pågår många smittor eller när mitt immunförsvar är som sämst :)

Ha en go fredag och helg // Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...