måndag 11 juli 2016

Tre önskningar - Liane Moriarty

Titel: Tre önskningar
Författare: Liane Moriarty

Handling: Tre systrar som till råga på allt är trillingar fyller år. Födelsedagsmiddagen på en fin restaurang börjar bra med champagne, men slutar i kaos..

Det är inte ovanligt alls när systrarna Kettle är i gång. Vem var det som startade grälet denna gång? Den perfekta Lyn i skaran som har ett bra liv med barn och man, eller Gemma som är lite av en drömmare som lever från dag till dag eller Cat vars liv rasat samman.

Mina tankar: Detta är Lianes debutroman. Alltså ingen färsk bok. Jag läste faktiskt hennes bok "Öppnas i händelse av min död" först. Och så sprang jag över denna "Tre önskningar" och tänkte den måste jag läsa. Jag gillar Lianes sätt att skriva. Hon får med många olika aspekter både glädje, sorg, humor och så vidare. Det gör att man faktiskt känner att personerna i boken skulle kunna finnas på riktigt. En bok perfekt för stranden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...