torsdag 14 juli 2016

God morgon!



God morgon!

Idag vaknade jag av en liten klapp på huvudet sisådär 06:30. Fick det berättat att det är morgon och det är ljust ute. Det var min Maja som hade vaknat galet tidigt idag. Det blev inte många timmars sömn för mig. 

För jag lade mig i soffan igår på grund av rastlöshet och väl när jag var nära att somna började vår kära kattuggla låta precis utanför och höll väl på till 01-snåret :) 

Känns lite som om fåglar förföljde mig igår. Gick en promenad rätt ut i skogen och sprang på vad jag tror var någon form av vråk. De var inte alls förtjusta av min närvaro och flög väldigt nära mig och skrek. Anar att de hade ungar i närheten så jag fick snällt vända och ta ett annat håll.

Fast det är ju en form av lyx att ha naturen så nära intill. Kattugglor tycker jag är ganska så söta och vråkar kanske inte är så fullt söta, men lite mäktiga när de seglar högt uppe på himlen.


//Tess





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...