måndag 4 juli 2016

Det krävs tusen vackra ord - Rose Marie Bouw

Titel: Det krävs tusen vackra ord
Författare: Rose Marie Bouw

Handling: Gränsen är nådd. Ulrika vaknar till den dagen vågen står på 143 kilo. Hon går ut genom dörren och försvinner. Ett tag senare dyker den sjuåriga Molly upp vid hennes sida. Båda har råkat ut för det hårda livet där inte allt är en dans på rosor.

Mina tankar: En mycket lättläst bok, men ändå tungt ämne. Att känna sig vilse, värdelös och inte riktigt vilja leva. Känner igen mig smått i Ulrika faktiskt.Har haft många stunder i mitt liv då jag bara velat kliva ut genom dörren och försvinna.

Rose Marie fångar mig som läsare även om det är som att man är i Ulrikas tankar. Det är bra skrivet, men ibland flyter det iväg och blir lite svårt att ta till sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...