torsdag 28 juli 2016

Huset vid sjön - Kate Morton

Titel: Huset vid sjön
Författare: Kate Morton

Handling: 1933 försvinner ett barn spårlöst under midsommarafton. Barnet återfinns aldrig och familjen splittras av tragedin. 70 år senare finner Sadie Sparrow platsen av en ren slump när hon är ute med sin morfars hundar. 


Mina tankar: Kate Morton lyckas alltid att trollbinda mig som läsare. Detta är en bok som fångar mig och jag ville inte sluta läsa. En riktig bladvändare! Det är en mycket bra miljöbeskrivning som gör att man som läsare nästan får känslan av att befinna sig i det vackra huset. Kate lyckas som vanligt att lura mig trots jag fler gånger tror jag vet vem den skyldiga är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...