tisdag 12 juli 2016

Det där med vikt!


För ett år sedan var jag i princip i mål. Jag var i alla fall nöjd med vikten. Men så kom det stora förändringar och jag är ju som sådan att jag finner tröst i maten. Det ger mig ett lugn att äta vid stress till exempel eller när det är jobbigt.

Så för en månad sedan var det dags att återigen ta tag i livet. Detta är sista gången ever. Jag mår inte bra av att vara tjock. Halsbrännan kommer som ett brev på posten, ont i ryggslutet, sömnproblem. Listan kan göras väldigt lång.

Så vad vill jag med detta inlägg? Fresta mig inte med fika och godsaker. Säger jag nej så är det ett nej och säg inte "Men ta en liiiiten bit". Och nej jag kommer inte köra några vansinniga dieter som innebär svält eller en massa äckligt pulver. Inga förbud, bara äta mindre portioner, mindre snacks, och röra mer på mig. 


Over and out//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...