fredag 8 juli 2016

Semester



Igår blev det en tur till Halmstad. Vi besökte Äventyrslandet. Jag blev faktiskt positivt överraskad. Lagom med människor och Maja kunde åka de karuseller hon ville utan att behöva köa. En del saker kände jag igen sedan jag var liten t.ex. miniland. Det blev några timmar där för att sedan dundra vidare...




Givetvis var vi tvungna att  ut och andas in riktig havsluft också. Det blev glass ute i Tylösand samt plockning av snäckor. Det blåste rejält! Men vad gör det?
Skulle lätt kunna boka in en hotellnatt här och hänga på stranden en halv dag.
Jag har i alla fall doppat fötterna i havet i år. Det är något med havet som ger mig lugn i knoppen. Gårdagen lägger vi till goda minnen att tänka tillbaka på i vinter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...