torsdag 28 juli 2016

Skogsmullen i mig


Idag åkte Maja ned till sin pappas företag en stund och "jobbade". Så då passade jag på att dra fram skogsmullen i mig och ge mig ut rätt i skogen på promenad. Skogsmullen i mig vill ha regn nu. Idag luktade skogen verkligen torrt och varmt. Så jag tar gärna en dags ihållande regn omgående. 

Vad såg jag under min promenad idag? Faktiskt några små små hjortron och en herrans massa blåbär. Kantarellerna lyser med sin frånvaro och behöver säkert regn för titta fram nu.Dessutom verkade vi ha haft badgäster i vår ena damm. Det plaskade rejält när jag kom gåendes och jag gissar på att en älg eller liknande gick över där. Märks även på dammen att regn har varit en bristvara.

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...