lördag 15 februari 2014

Vilken fredag!

Vilken underbar fredag jag hade. Först fick jag spendera ett par timmar hos frissan på Ikon i Nässjö. Blev ganska mörk hårfärg med inslag av rött och så har jag bestämt mig för att spara för här ska göras fräna håruppsättningar framåt. 

Sedan inväntade jag min vän Elza på Nässjö Station där allt kan hända. Såsom äldre damer som ville att man ska fotografera dem till vilsna resenärer eller knuffande människor som försökte ta min väska eller vad det nu var när jag skulle öppna förvaringsskåpet. De sistnämnda fick i alla fall onda ögat av mig samt ett vasst "Passa dig"... (Vilket fick individerna att backa)

Därefter kom tack och lov Elza och vi for till Hotell John Bauer för att checka in och inse att wow fint hotell för sedan rusa till Liban Deli och intaga föda. Mätta och härliga var vi när vi skulle shoppa, men lite handlat blev det. Sen förfest på hotellrummet innan vi begav oss till dansgalan på Elmia. 

Massor av människor! Fick en del komplimanger för mitt hår och klänning. Det värmer i hjärtat :) För jag kände mig faktiskt "SKITSNYGG". Dessutom blev det nostalgifeeling att se Magnus Carlsson med Barbados och vi blev tonåringar igen (Haha...)

Därefter eftersom fossingarna var ömma så åkte vi hotellet. Eftersom jag var läskigt törstig fick jag ta en sväng till baren och inhandla lite fick jag förfrågan om vilket dansband jag sjunger i då jag kom i samtal med två personer om dansgalan. Jag tar det som en komplimang ;) 

Nu är man hemma i verkligheten igen. Det var bara att ta av sig glamouren och bege sig ut i stallet och mocka skit. Men det är skönt på sitt sätt det också! //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...