måndag 24 februari 2014

Natten blev spännande...

Ursäkta uttrycket, men vilken jävla natt! Det började vackert med att jag antagligen råkat få mig choklad och sen mådde jag ju inte så jätteförträffligt längre.

Lars har ont i axeln och mådde inte heller kanon samt Maja som fick feber. Man kan ju tror det slutar här! Men icke sa nicke! Katten stod och jamade om att få komma in i sovrummet så matte (jag) gav upp och släppte in henne och sen låg hon på mig. Vaknade senare av att någon ulkar och håller på att kräkas i sängen och ja det var vår kära katt Hedda som hinner kräka ned mitt täcke. MYSIGT...nej! Ut med katten och sedan försöka i sömnens yra finna något som påminner om ett täcke.

Lägger mig till rätta och blundar! Då vaknar en fluga upp och surrar runt som ett JET-plan. Sen var det lite Kalle Anka-känsla över det då jag klev upp med flugsmällan i högsta hugg och flugan sitter alldeles tyst någonstans och lurar. Jag återgår till sängen och intar en skön position och flugeländet börjar igen, men jag gav upp...men ikväll efter att arbetet så ska jag leta upp den!

Sedan började katten Hedda antagligen känna sig ensam och återigen började jama utanför sovrumsdörren. Det är kanske i just såna stunder jag funderade på varför vi skaffade katt igen...//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...