tisdag 4 februari 2014

Nya Kontakter

Titel: Nya Kontakter

Författare: Sophie Kinsella

Handling: Det strular till sig rejält för Poppy. Smaragdringen försvinner som hon nyligen fått av sin fästman som hon skall gifta sig med. Till råga på allt stjäls hennes mobil, men praktiskt nog finner hon en mobiltelefon i en papperskorg. Ägaren är den stora affärsmannen Sam som ringer och ber om att få tillbaks den, men Poppy har lite svårt att lämna tillbaks den och en ny kontakt skapas...

Mina tankar:

En bok som jag verkligen behövde läsa så här i vintermörkret. Boken bjuder på många leenden som alltid man brukar få av att läsa böcker skrivna av Sophie Kinsella. Ibland vill man nästan skämmas över huvudpersonens vägnar. Man vill ju även fortsätta veta vad som händer när man läst klart. En klart godkänd bok som får en att känna sig lite piggare. Alltså en feelgood-bok!

2 kommentarer:

  1. Jag har bara läst första boken om Becky Bloomwood av Kinsella och jag tycker att den är ganska kass - och har därför aldrig brytt mig om att läsa något mer. Borde jag, alltså, för att få lite extra leenden? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte gillat böckerna om Becky, men de fristående är bättre!

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...