måndag 24 februari 2014

Nu ska jag ligga med Backman

Nu är det kanske inte så allvarligt som titeln på detta inlägg låter. Men jag ska alldeles strax krypa till sängs med Fredrik Backmans bok "Min mormor hälsar och säger förlåt".

Han skrev ju om "En man som heter Ove" som fått både ris och ros. Ove kanske inte var världens optimist, men jag tror det skulle kunna bli en film i klass med "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". 

I alla fall så är det min dagliga kvällsläsning som ska komma till nu. Här gosar vi inte sambon och jag utan här är det jag som läser tills ögonen går i kors och sedan somnar, men vaknar snabbt när boken slår mig rakt i ansiktet...(Det kan göra rätt ont ibland särskilt om det inte är en pocket utan en inbunden bok). //Tess

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas på att få ligga med Backman imorgon! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha :) Ja jag fick en liten stund med Backman igårkväll innan boken ramlade i huvudet på mig. Fortsättning följer nog ikväll!

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...