onsdag 5 februari 2014

L som i Ledig!

För mig är det verkligen en lyx att ha en ledig dag i veckan. Särskilt att ha den på onsdagar som är mitt i veckan. Man arbetar två dagar och är sedan ledig en dag och sedan återstår bara två dagar innan det är helg. Underbart!!!

Vad händer då på min lediga dag? Sovmorgon fick det bli för hela familjen. Sen har jag och Maja pysslat och plockat med lite av varje här hemma såsom tvätt och annat. 

Nu sover Maja sin mitt på dagen tupplur och jag får lite egentid och kan göra lite vad jag vill. Skönt att kunna rensa bland papper, mail och så vidare. Hade en hel del mail att svara på. Det är ju så när man har lite hemliga projekt på gång här ;)

Ha nu en härlig onsdag//Tess

2 kommentarer:

  1. Härligt med ledig dag! Uppskattas ju mest när man jobbar.... här är det ju "ledigt" varje dag men tycker ändå att det är fullt upp men inget hinns med. Och nu går magsjukan på förskolan så då har jag båda stora hemma hela dagarna.... mycket lite vila blir det!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fullt upp är det allt när man är hemma så det blir sällan en ledig-känsla. Usch inte kul med magsjuka som härjar. Peppar peppar är det lugnt på min arbetsplats.

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...