torsdag 20 februari 2014

Nattsländan av Katerina Janouch

Titel: Nattsländan
Författare: Katerina Janouch

Handling: Cecilia Lundh vaknar upp på sjukhuset efter att ha drabbats av en mindre hjärtinfarkt. Hon inser att hennes liv måste förändras och det nu. 

Hennes syster Susanne får också en händelse som skapar förändring i hennes liv.

Och mitt i förändringens tid visar det sig att man kanske inte vet allt om nära och kära och att chefen inte alltid är den man tror den är. Cecilias chef försvinner bara helt plötsligt och man inser att man kanske inte vet vem denna plikttrogna och professionella människa är.

Mina tankar: Jag har läst Katerinas alla böcker i denna serie "Bedragen", "Systerskap", "Hittebarnet", "Tigerkvinnan", "Modershjärtat" och nu denna bok "Nattsländan". Tidigare har jag alltid upplevt att jag vill veta hur det går för Cecilia och hennes familj när jag läst klart en bok, men nu känner jag att det liksom blivit nästan lite uttjatat. Nattsländan gav inte samma spänning som tidigare böcker tyvärr som jag har uppskattat, men samtidigt så känns Cecilia äkta som person som faktiskt skulle kunna finnas på riktigt. Man kan uppleva likheter med huvudpersonen vilket är bra att man kan identifiera sig, men om det kommer ännu en bok så får vi helt enkelt se om jag läser den...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...