fredag 6 december 2013

Tacksam!

Det var en upplevelse igår att åka hem från APT med arbetet. Det var en hel del snö! Jag fick sista biten pressa mig förbi en liten gran som lutade över vägen. Måste i alla fall säga att det var en mycket fantastisk föreläsning igår som cheferna hade anordnat. Den handlade om barns inflytande och det var Elisabeth Arnér som föreläste. 

Och så visste jag igår kväll att jag skulle  vara tvungen att ge mig iväg idag en sväng. Hujeda mig har jag tänkt många gånger om.

Men så kom ett samtal idag som talade om att jag behövde inte ge mig ut på den snorhala vägen. Glädjen blev total! Det kändes oerhört lättande. Så nu blir det lussebull-bak och mys med Maja idag.


Ha en härlig dag i vinterlandskapet och kör försiktigt om du måste ge dig ut i trafiken//Tess

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Roligt att hitta in till en smålländska, tycker inte det är så ofta jag träffar på såna i bloggvärlden. Var bor du? Jag bor åt Ljungbyhållet. Ni ser ut till att ha mer snö än oss. Barnen vill åka pulka men det går inte här ännu, tyvärr.
    Ha en skön helg
    //bara anna
    Annacecar.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt besök :) Vi har ungefär 20 cm snö, men på vissa ställen är det mer!

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...