söndag 29 december 2013

2014 är snart här!

Snart är det nya året här, det vill säga 2014. Själv tycker jag alltid det är en frisk vind när det nya året anländer. Det finns små förhoppningar med mera.

Men ibland hade det varit spännande att ha en spåkula och se vad som väntar i framtiden. Fast samtidigt skulle det bli oerhört tråkigt om man visste allt i förväg. 

Jag hoppas 2014 blir ett bättre år än 2013. Det har varit ett tufft år för min del. Elektra som fick flyga till hundhimlen, en himlans skräckupplevelse hos tandläkaren, min hälsa har inte varit på topp heller liksom en del svikare till människor i omgivningen. Man lär sig ibland genom den hårda vägen.

Samtidigt så har 2013 fått mig att växa som människa. Jag har klarat av saker jag inte trott jag skulle klara av med bravur. Jag har fått payback time och knäppt en del människor på näsan istället för att vara tyst och bara ta skiten.


Men nu väntar ett nytt år antagligen fyllt av en massa händelser både roliga och mindre roliga. Jag hoppas på att lära känna många nya härliga människor, hitta en arbetsplats där jag trivs, ha härliga kvällar i solnedgången på den nya uteplatsen med människor jag tycker om och dricka vin och prata om allt mellan himmel och jord. Kanske blir det ett hästköp eller inte! Vem vet! Jag kanske gör något galet som blir omtalat, det är det som är så jäkla skönt för jag är mig själv nu.

Ett nytt år är lite som ett oskrivet blad. 2014 ska fyllas med massor av glädje om jag får bestämma. En del saker är redan inbokat såsom hotell och dansbandsgala liksom hyra stuga och gå på dansbandsfestival...*Woop woop* Som om det inte vore nog så tänker jag blir förbaskat snygg också.

//Tess

2 kommentarer:

  1. Ja, snart är detta året slut och vi kan lägga det till handlingarna. Vi öppnar en ny bok, med oskrivna blad och bara framtiden vet vad som kommer att skrivas på dom bladen. Jag önskar dig och familjen ett gott slut på detta året och ett Gott Nytt År!
    /Livets-virrvarr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar dig och sonen ett Gott Nytt År också!

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...