onsdag 25 december 2013

Lugnt på berget...

Idag har vi en lugn dag här uppe på berget. Nästan lite för lugnt enligt mitt tycke, men det är nog bra att ha lite tråkigt ibland också.

Det har plockats med julklappar idag och lekts en hel del. Maja och jag har invigt hennes "slott". Mycket roligt tyckte Maja när mamman kröp in också.

Så idag har det varit en ganska typisk "juldag" hos oss. Jag har aldrig varit överförtjust i juldagen för det är en rätt lång dag och man gör inte så mycket. Jag har ju lite svårt för detta med att inte göra någonting.

Förr när man var yngre var det ju alltid en gå ut på krogen dag, men så är det inte längre. Tycker ändå utbudet vad som händer i närheten inte var någon höjdare heller. Det var nästan smått tradition förr att åka till Tranås på Juldagen och Casanovas brukade spela där. Saknar den där tiden ibland när jag och Jennie var ute och for på danser hit och dit. Men den 14/2 då smäller det för mig och Elza som ska bo på hotell i Jkpg och gå på dansbandsgala. Det ser jag verkligen fram emot!!!

//Tess

3 kommentarer:

  1. Tack för julhälsningen. Hoppas allt har gått bra för dig oxo. En sån fin liten solstråle du har i ditt liv nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja hon är en riktig solstråle!

      Radera
  2. Ser ut som att ni har haft en lugn och mysig julhelg :-) Hoppas att fortsättningen blir likadan.
    Det sägs att det är nyttigt för barn att ha tråkigt och det är nog så för oss vuxna oxå.
    Var rädd om er!
    /Livets-virvarr

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...