tisdag 31 december 2013

Årskrönika 2013

Januari 2013

En månad med en massa snö och jag satte nog rekord i baka olika sorters kakor. Januari var även månaden när det var dags för dop för Maja och det gick kanonbra i kyrkan. Maja somnade. Dessutom fick Maja sin första vaccination.






Februari 2013

En månad som rusade förbi fortare än kvickt. Stödfodring av rådjuren pågick för fullt och min lilla tama råbock Bruse kom ofta fram och hälsade. Jag var även iväg på make up - tjofräs i Make Up Store som jag hade vunnit i en tävling. 






Mars 2013

Jag bakade pop cakes för första gången i mitt liv. Dessutom så åkte jag och mamma premiärturen med Swebus Jönköping-Ullared och både Ola-Conny och Morgan var ombord på bussarna (Och det bästa av allt resan var alldeles gratis, sen kostade desto mer att handla på varuhuset).





April 2013

En av de jobbigaste sakerna under 2013 inträffade. Elektra blev dålig i april och fick åka akut till hundhimlen. Saknar henne än idag. Dessutom ett evinnerligt rännande hos tandläkaren, att byta tandläkare blev dyrt men på lång sikt så mycket bättre...



Maj 2013

Månaden jag gick ett antal x mil. En mil om dagen i princip. Slet ut skorna och fick köpa nya. Hade vid detta laget tappat 15 kg. Påbörjade även mitt hemliga projekt. Nervöst som fanken, men hej och hå vad det gick.








Juni 2013

Bodil fick en härlig kull med fem kycklingar. Vi påbörjade ett bygge av en urhärlig uteplats. Maja firade sin första midsommar. Min faster tillika även gudmor avled efter många års sjukdom. Får väl säga att jag hade mina aningar om att jag inte var min gudmors favorit vilket besannades. Samtidigt så kände jag då heller inga krav att gå på någon begravning heller. 


Juli 2013

En underbar månad med massor av sol. Lite småturer hit och dit bland annat till Apladalen, Hästveda med mera. En fisketävling i släkten arrangerades också. Inte en nedrans fisk jag men lika glad för det var jag ändå. Mitt hemliga projekt avslutades med bravur *Woop woop* 







Augusti 2013

I ett svagt ögonblick så hade jag och sambon lovat att hjälpa till på 50-60 tals kvällen i Malmbäck. Så på med fina klänningen och ett leende på läpparna så serverade jag sjukt mycket korv och hamburgare under en kanonkväll i byhålan. Märkligt nog hade jag ingen lust att äta detta på flera veckor sedan. Det blev även dags att brumma till arbetet. Kanske inte riktigt som jag tänkt mig där. Jag fyllde visst 30+ också!




September 2013

Hösten kom med buller och bång. Massor med arbete och kaos. En månad jag knappt vill minnas, men jag började må dåligt dock är jag ju en Walfridsson så jag bet ihop. 





Oktober 2013

Månaden då jag blev sjukskriven och jag trodde helt ärligt att man inte kunde må så här dåligt som jag faktiskt gjorde då. Ett sug efter katt fanns och jag annonserade, men så en kväll dök en katt upp vid sambons verkstad som kom för att stanna i form av en Hedda. Dessutom fyllde Maja ett år! Liksom stormen Simone kom på besök.


November 2013

November kom med både snö och regn samt rusk. Det bakades kakor i ett antal x sorter. Maja fick uppleva tre dagars febern. Jag började jobba 25 procent. Vilket kändes bra! Det blev även en hel del julklappsinköp!




December 2013

December kom i en väldans fart. För första gången fick jag sitta på andra sidan bordet vid en anställningsintervju vilket var mycket intressant. Det kom en väldans massa snö som försvann fort.  Jag insåg även att jag kanske måste vidga vyerna inom arbetslivet. Julen var intensiv och över på ett kick.





Nu väntar snart ett nytt år, det vill säga 2014.
Det är något särskilt precis innan det nya året kommer.
Man känner många förhoppningar och längtan.
Man vet ju aldrig vad som väntar.
Jag hoppas att 2014 blir ett bättre år än 2013.

Gott Nytt År på er alla

//Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...