tisdag 14 januari 2014

Woop woop...


Sakta, men säkert går det åt rätt håll här. Minus 0,5 kg denna veckan. Det verkar som det är så min kropp funkar nu med 0,5 kg i taget. I alla fall så gjorde jag ju en hejdundrande mätning förra veckan och midjan har minskat med 15 cm och höfterna med 7 cm och lår och armar med 1 cm på en månad!

Jag tror på sakta, men säkert metoden just för att kroppen ska vänja sig. Förra omgången när jag levde nyttiga livet så kunde jag tappa både 1 och 2 kg i veckan, men så mådde man som man gjorde också. Nu mår jag mycket bättre, stabilare humör och ändå en massa ork kvar.

Men 9 kg kvar känns absolut inte som en omöjlighet. Fast jag är så kluven! Ska jag börja träna på E3 eller ska jag börja träna på Nordic Wellness eller ska jag gå på det som är i byhålan eller ska jag fortsätta att köra min egna träning? Det är den stora frågan det! Tänker mycket på det här med restid för ska man till och från Nässjö så är det en timme sammanlagt och så en timme och träna - två timmar! Det hinner jag göra förbaskat mycket på hemma!

Kluven//Tess


2 kommentarer:

  1. Stort grattis till nedgången. Gör du något speciellt för att gå ner?? Ser att du bor här i krokarna. Bor själv i nässjö. Kan rekommendera Nordic club på simhallen. Då får man badet också, tycker jag är ganska skönt.

    ha en riktigt bra vecka.
    /Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag använder Shapeup-appen och räknar kalorier. Bor själv strax utanför Malmbäck. Ha de gott!

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...