tisdag 21 januari 2014

Jag är enraker...

Jag är enraker...Det är kanske inte alla som förstår vad att vara enraker betyder. Men det betyder att man en aning envis och går sin egen väg. Jag tycker det är härligt med småländska, men det är ju inte alltid man pratar bräkande småländska fast ibland kommer ord som man har hört från barndomen upp från ingenstans...

Vad sägs om till exempel om ordet slösse. Det flög ur munnen på mig idag på arbetet. Någon tittade på mig som om jag vore helt galen. Men slösse betyder i princip tygstycke. Inser att jag har en hel del ord med mig i bagaget som är "riktig" småländska. Det har dock sin charm tycker jag allt.

Kan i övrigt säga att efter gårdagens träningspass fick mig att känna mig helt vingabröten.  Och nu ska jag slappa och ta det lugnt eftersom natten inte gav mig den skönhetssömn som behövdes.


//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...