onsdag 29 januari 2014

Rapport från sjukstugan!

Sjukstuga pågår på berget. Igår hade lilla hjärtat över 39 grader i feber, men idag har hon hittills inte haft någon temperatur som kan kallas feber än i alla fall. Men febern brukar komma på besök på kvällen, men nu håller vi tummarna att den håller sig borta!

Det blir oavsett ingen förskola imorgon. Allmäntillståndet är ju lite medtaget och man ska ju orka med att vara på förskolan vilket är kanske energikrävande emellanåt. Det känner jag själv eftersom jag arbetar inom förskolans värld.

Jag fick i alla fall lite "egentid" tidigare idag och tog mig en rejäl och rask promenad i blåsten. Så skönt att komma ut och bara gå åter gå. Det rensar huvudet om inte annat och förbränner en och annan kalori också.

Nu går jag i tankarna om jag skulle ta mig i kragen och baka något. Men så blir det liksom stopp - vad ska man baka? Ägg har vi massor för nere i hönshuset är det värsta äggproduktionen nu. Och tur är väl det för jag älskar att ha kokt ägg till frukost...//Tess

2 kommentarer:

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...