söndag 12 januari 2014

Helgen som försvann...

Vart tog helgen vägen? Nu är söndagen snart förbi och det känns inte som jag har hunnit med alls så mycket som var tanken. Men vad gör det om hundra år? Absolut ingenting! I alla fall så får jag vara glad över det som faktiskt blev färdigt. 

Ikväll har vi varit hos några vänner på fika och Maja fick en stor låda med kläder och skor. Kanonbra! Och det är mycket tacksamt att få så fina kläder och särskilt nu när Maja börjar på förskolan för det går åt mängder!

I övrigt försöker jag ladda mina batterier för Majas inskolningsdagar som är kvar och håller liksom tummarna att Maja fortsätter att vara frisk. Det brukar ju bli en del bacillusker som försöker fånga nya barn. Peppar peppar så verkar det lugnt än så länge i alla fall.

Imorgon är det dessutom invägningsdag för mig. Spännande! För jag har inte en blekaste aning om vad vågen kan tänka sig ställa på. Kanske har jag gått upp, kanske står jag still eller kanske har jag gått ned...

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...