torsdag 9 januari 2014

Idag har jag varit otrevlig!

Ja, jag har en bekännelse! Idag har jag varit otrevlig, men ibland blir så jag trött på jakthundar och dess ägare att jag vill kräkas och idag var en sådan dag. 

Det har varit några gånger som en hund dyker upp på våra marker. Visst det är lätt hänt, men jag tycker ändå en järnväg och en å som är fylld av vatten  till bredden borde begränsa den möjligheten rejält och idag sprang det och bjäbbades i hästhagen och hönsen får man väl vara glad att man inte släppt ut på lösdrift heller för då vet man inte vad som hänt.


Idag har jag i alla fall morrat av mig och det var skönt. Önskar kanske jag varit lite mer saklig, men gjort är gjort! Jag är gärna den ilskna kärringen på berget, inte mig emot!





Suget efter en "Kaukasisk Ovtjarka" ökade en stund också, men det är ju inte jakthundens fel för den gör ju bara sitt jobb som dennes husse/matte ber om och jakthunden kan inte läsa kartor och gränser heller!

Over and out//Tess 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...