tisdag 4 december 2012

När man saknar inspiration!

Idag surfade jag in på denna sida Bokunge.se som handlar om barnböcker. Kanon när man som förälder saknar inspiration i böckernas värld till sina små kära barn. Dessutom har de en trevlig tävling där man kan vinna ett julpaket som fullt av många trevliga barnböcker. Så varför inte ta en titt du också? Jag vill gärna ha "Jul i stora skogen". Rekommenderas starkt då det kan fungera som en sorts julsaga-kalender då den är skriven i 24 avsnitt.



2 kommentarer:

  1. Bra tips!
    Du ska få tips av mig också. jag/vi har läst för dottern sen hon var ca 5 månader. Bästa böckerna tycker hon är "Min första bok om vilda djur" - "Min första bok om tama djur" samt "vinkboken" (höll på att skriva vin-koken ;-D ) och "lilla monsterboken". De gillar hon fortfarande. Kul rim i "min första bok om .." också så man får skratta lite som vuxen. ;-)

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...