lördag 29 december 2012

Go´kväll...

Go´kväll! Här händer det inte så mycket på berget denna afton. Vi har precis tittat klart på "Drömkåken". En film som ger en hel del goda skratt trots att man sett den med massor av gånger. I övrigt så har vi varit en sväng i Nässjö så jag passade på att besöka Lindex, Apoteket samt Granngården. Skönt att komma ut utanför hemmets väggar en stund.

Är lite halvsur idag för det verkar som en äggätare har hittat sitt gamla jag igen. Nu blir det snart en enkelrummare med jordvärme. Insåg att ett redägg var klabbigt idag så någon har mumsat i sig helt ägg med andra ord. Så imorgon tänker jag bevaka skrällena en stund och sedan blir det isoleringscellen för den skyldige. Har ju funkat i någon vecka nu utan någon ätit, men så tändes väl liljeholmens igen hos någon. Är det Barbro så är det kört för henne, då är det adios...

2 kommentarer:

  1. Men söt unge! <3 :D
    Är du helt hundra på att det är hönorna som tallar på äggen...? Vi hade råttor nämligen.. :-s vad sur man blir på de när de inte sköter sig förresten, hönsen. De borde veta hut ! ;)

    SvaraRadera
  2. Japp, är helt hundra. Råttor och möss har emigrerat sen Anticimex var här och jag har sett en höna som går och hackar ibland på redäggen för att kolla om det är äkta vara eller ej. Verkar dock ha räddat äggen idag för jag varit med jämna mellanrum nere idag och plockat den ägg.

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...