fredag 21 december 2012

Mys

Idag togs julgranen in och nu undrar jag varför har jag inte tidigare införskaffat en kungsgran? Det blev så äckligt perfekt! Nästan lite Disney-känsla över det hela. Jag är numera helt frälst i kungsgran. Jag har inte gjort så mycket idag mer än klätt granen, städat och pysslat om Maja. Ikväll kom mina föräldrar hit på besök så jag och sambon smet iväg och handlade hem mat för dagarna som kommer nu. Det var hyfsat lugnt i mataffärerna som vi besökte, vilket var oerhört skönt. Så nu är  vi redo för att fira jul och svälta kommer vi inte heller att göra. Nu ska jag bara pynta mer i vårt hem, men det hinner jag imorgon. Nu ska jag bara njuta och mysa med julpyntandet som återstår samt baka något gott. Eventuellt blir det godis-tillverkning imorgonkväll. Mumma för mig! För efter nyår så ska kilona bort.

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...