söndag 30 december 2012

Året som gått...

Året 2012 har varit minst sagt händelserikt...


Januari: Äntligen efter 3½ år studier fick jag ta examen som förskollärare.



Februari: Insåg vi att det skulle bli en kotte. Dessutom var jag i Göteborg på bokbloggambassadörs träff vilket var en härlig dock nykter upplevelse!

Mars: Innebar många skratt bland annat under biobesöket då vi såg "Kvarteret Skatan reser till Laholm". En härlig månad och våren kom.



April: Ett minne för livet! Mamma fick sin 50 års present att besöka varghägnet på Kolmården och jag bokade in plats till mig. Ångrar inte detta en sekund eftersom det troligen aldrig blir fler tillfällen efter olyckshändelsen där.

Maj: Denna månaden släppte nyheten om Kotten till omvärlden. Tror många fick en smärre chock. Dessutom kom mitt kära växthus upp så jag kunde börja odla.


Juni: Therese som är allergisk mot choklad vinner på midsommarafton på Liseberg bara sådär 6,5 kg choklad. En del små förberedelser inför Kotten påbörjas. I övrigt så räknade jag mest ned till semestern. Mitt älskade extraknäck som Supersvarare lades ned.

Juli: Min livs första betalda semester med fyra hela veckor. Som dock i princip regnade bort. Det blev Vättern runt, Hästveda Marknad bland annat som små semestertrippar.



Augusti: Fick vara proffsläsare åt Amelia. Kanonkul! Blev dessvärre sjukskriven på grund av foglossning. Mindre kul och snopet att få gå hem från mitt arbete. Insåg ett och annat i min omgivning också.

September: Höggravid och rastlös. Denna månad kändes som en hel evighet. Hade jag då vetat att jag dessutom skulle gå över tiden rejält också hade jag brutit ihop. Dessutom fick ta bort vår älskade katt Missan.


Oktober: En massa väntan åter väntan. Maja kom till världen med buller och bång den 23/10 efter en sjujäklars massa förvärkar och sömnbrist med ett akut kejsarsnitt. Efter några nätter på BB hade jag allvarliga planer på att rymma därifrån innan jag blev utskriven.

November: Vad säger man om November? Soffmys med bebis hela dagarna. En rastlös Tess som saknar det sociala. Det var en månad att försöka landa i rollen som mamma Tess.



December: Shopping åter shopping via postorder för att fixa de flesta julklapparna och kläder till Maja. Inser hur svårt det är att låta bli att köpa kläder till bebis :) Det blev en härlig jul trots allt och nu får vi ladda för 2013.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...