måndag 5 september 2011

Regnet öser fullkomligt ned. Igår var det sommarvärme med strålande solsken och nu helt plötsligt verkar himlen ha öppnat sig totalt. Ogillas! Ge mig lite varm och skön höst, tack! Har haft en lång dag som inneburit både arbete, skola och lite shopping. Har hittat vinterstövlar (Skitsnygga) och ett par jeans vilket jag var verkligen i behov av. En liten "sparkle" har tänts i mig och nu ska de sista kilona bort. Nu får det liksom vara nog med att komma på en massa undanflykter och så vidare. Har pendlat upp och ned 1-2 kg nu, men nu är första målet att nå 70 kg vilket jag bör nå om jag tar mig i kragen. För att finna lite mer motivation finns en tanke med att sätta en morot vid 70 kg, men Tess behöver tips om vad hon ska ha för morot vid 70 kg - sträcket. Någon som har en god idé? Sen behövs ännu en morot vid 65-kg sträcket. Så fram med era tips nu om morötter som kan motivera en styck Tess. Egentligen vill jag göra något riktigt galet, men vet inte riktigt vad än. Har ju lovat mig själv att uppleva mer av livet och inte bara uggla här hemma. Vet en sak som jag egentligen vill, men så är jag så förbaskat feg. Antar det är väl så att man försöker undvika vissa saker eftersom det finns en liten föraning om vad som kan ske.

Tanken är ju dock att jag ska utsätta mig för saker jag är lite smått feg för. Då kommer the question vad är Tess feg för? Jo hon är väl inte stormförtjust i varken fladdermöss eller grävlingar. Mörker är hon inte särskilt förälskad i heller eller jo om hon får tända lite ljus och göra det mysigt.  Åka väldigt långt bort och inte sova i sin säng är ju nåt annat hon har lite svårt för. Jag har ju lite smått traumatiska minnen från diverse övernattningar i väldigt ung ålder när jag hade sjujäklars hemlängtan (Tror dock jag har växt till mig en aning). Mina föräldrar var väl kanske inte alltid stormförtjusta att få telesamtal mitt i natten och en liten Tess ville hem fortare än kvickt. Ska dock tilläggas att jag har varit på 9 - dagars ridläger i ett annat landskap som liten. Jag överlevde, men säkert att det föll en tår eller så någon kväll. Överlevde dessutom en vecka i Skåne på Aspirantläger....det är nog de två gånger i mitt liv jag har varit borta en längre tid från mitt hem. Tragiskt! Men långa resor har aldrig tilltalat mig tidigare, men nu känner jag att det lockar. Skulle väldigt gärna komma iväg till t.ex Island eller varför inte en medelhavskryssning. Nu vill jag dock inte resa bara för t.ex. sola utan jag vill ju utforska  och se en massa saker också. En dröm är ju att åka till Skottland och besöka diverse slott och sånt. Med tanke på vad jag är feg för så borde jag åka på kärlekssemester någonstans det är mörkt, långt hemifrån och där det finns grävlingar och fladdermöss *Hahaha* Nu har jag säkert förträngt massor av saker jag inte är förtjust i.

Jisses vad jag svamlar denna kväll. Jag är väl övertrött eller nåt :) Har läst tre kapitel inför morgondagens föreläsning om utomhuspedagogik. Sov ju max 5 timmar sammanlagt under föregående natt, kan ju kanske vara en orsak.

4 kommentarer:

  1. Stumpan!!! Du vet precis vart jag tycker du ska åka! Och nu menar jag inte ett shoppingcenter som A6 eller liknande. Tycker nog du kan passera ett par landskap eller så ;)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ska fara norrut som du sa. Kram

    SvaraRadera
  3. Du ser det är ju fler än jag som tycker det. Ut och va lite vågad. Annars skriver jag en ansökan till Big Brother åt dig!!!

    SvaraRadera
  4. Du ska ju åka upp till Norrland ju! Då får du ju allt det där du vill!!! ;-)
    Kram Helena

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...