fredag 23 september 2011

Nu är det dags för fredagsmys!


Då är det dags för lite fredagsmys! Jag har varit och arbetat ett antal x timmar. Väl hemma så blev det en stunds studier, bakning av kolakakor, pyssel i stallet och nu blir det helt enkelt slappa loss. Elektra är på fredagsmyshumör och har tungan ute för att pussa på matte. Kan ju meddela att hönan Hjördis har tagit över rollen som elak häxa i hönshuset. Hon nöp mig i byxbenet tidigare ikväll. Nedrans skithöna! Börjar fundera på om jag ger dom för lite mat eller vad det är tal om? Men nä de får mängder med mat så jag antar jag har lyckats hitta ett gäng blodtörstiga huliganer! Får ju snart sätta upp en skylt vid hönshuset "Varning för höns".


(Elektra är allmänt galen)

1 kommentar:

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...