torsdag 30 april 2020

Valborgmässoafton

En aning annorlunda Valborg i år. Det mesta är inställt, men det kommer regn ikväll och det är ju inte ovanligt under Valborg ;)

Vad händer på berget? Jo, igår började vi gräva ned kabel för inom kort ska fontänen på plats i vår damm. Så vi har något att njuta av när vi ändå är hemma i sommar. 

Inatt var första natten på en hel evighet som jag har sovit helt rakt igenom. Drömde t o m att jag var med i Farmen ;) 

Idag ska mitt fall upp på vårdkonferens så inom kort får jag svar om det blir operation eller ej. Antar besked kommer tidigast idag eller så blir det på måndag. Kan erkänna att jag är nervös/orolig, men samtidigt blir det som det blir. Inget jag kan påverka helt enkelt. 

Blir det operation så känner jag oro för åka till Linköping och opereras i dessa tider, men jag tänker ändå  att jag är stark och att inte hela mitt immunförsvar kan vara ur funktion något av alla år i förskolans värld måste ju finnas kvar. Nu boostar jag kropp och själ med motion, en massa vitaminer genom kost, läsa böcker och sysselsätta hjärnan :)


Ha nu en trevlig valborg och glöm inte håll avstånd, tvätta händerna och stanna hemma om du är sjuk ;) //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...